Αποστολέας Θέμα: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου  (Αναγνώστηκε 3366 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Colt1911A1

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 65
Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« στις: 13 Μάιος, 2017, 03:37:18 πμ »

Καλησπέρα σε όλους, έχοντας περάσει κατά καιρούς και όταν ο χρόνος το επιτρέπει, αρκετές (ευχάριστες) ώρες σε διάφορα topic του φόρουμ
αυτού δεν μπορώ να κρύψω ότι αποκόμισα αμέτρητες πληροφορίες και απόψεις  από όλους εσάς που με πολύ μεράκι και διάθεση παραθέτεται
τις απόψεις και εμπειρίες σας σε εμάς τους νεοεισερχόμενους!

Δεν μπορώ να κρύψω όμως και το γεγονός ότι υπήρξαν στιγμές που χάθηκα σε θέματα που αφορούν έννοιες μετρικών συστημάτων (π.χ ...είναι
ρυθμισμένο στις 31 πδλβρες...) καθώς χρησιμοποιείται από πολλούς <<η γλώσσα τις πιάτσας>> αν μου επιτρέπεται να το χαρακτηρίσω έτσι, αυτό
βέβαια είναι πολύ λογικό και απολύτως κατανοητό. Ετσι αποφάσισα να κάνω μια μικρή αναζήτηση στο internet και μετά από κάνα δύωρο κατέληξα
σε μερικά συμπεράσματα..

Με αφορμή αυτό αποφάσισα να ανοίξω αυτό το θέμα με σκοπό να παραθέσω κάποιες λεπτομέρειες που κατά την γνώμη μου θα μπορούσαν να
βοηθήσουν κάποιον να καταλάβει τον συσχετισμό των μονάδων ενέργειας που αναγράφονται σε ένα όπλο και τις τιμές σε μονάδες ταχύτητας που
επικαλούνται οι εταιρίες για τα μοντέλα τους. Εισαγωγικά παραθέτω μερικές γενικές πληροφορίες

Τι είναι το muzzle energy?


Muzzle energy (ενέργεια κάνης) είναι η ενέργεια του βλήματος την στιγμή κατά την οποία εξέρχεται της κάνης του όπλου, την στιγμή
αυτή το βλήμα παρουσιάζει και την μεγαλύτερη ταχύτητα.

Το muzzle energy θα μπορούσε να μετρηθεί πολύ εύκολα τοποθετώντας την κάνη μπροστά από ένα χρονογράφο, επειδή όμως στα πυροβόλα
όπλα τα αέρια που παράγονται κατά την εκπυρσοκρότηση είναι πολύ πιθανόν να καταστρέψουν τον χρονογράφο συνηθίζεται να πραγματοποιείται
η μέτρηση αυτή τοποθετώντας την κάνη του όπλου σε απόσταση 15ft (4.572m) από τον χρονογράφο.
Στην συνέχεια εφαρμόζεται μια εξίσωση στην ταχύτητα που κατέγραψε ο χρονογράφος για να διορθώσουν την απόσταση αυτή και το νούμερο
που προκύπτει το ονομάζεται muzzle velocity (αρχική ταχύτητα βλήματος)  από το οποίο προκύπτει και το muzzle energy.

Στον χώρο του αεροβολισμού τα πράγματα είναι συνήθως πιο απλά, η μέτρηση μπορεί να πραγματοποιηθεί τοποθετώντας την κάνη του όπλου
ακριβώς μπροστά στον χρονογράφο και το αποτέλεσμα της μέτρησης να χαρακτηριστεί ως muzzle velocity ή πιο ελληνικά αρχική ταχύτητα
βλήματος
(στην πραγματικότητα υπάρχει μια πολύ μικρή απόκλιση η οποία όμως μπορεί να χαρακτηριστεί ως αμελητέα).
 
Εξίσωση της ενέργειας:

Πολλαπλασιάζοντας το βάρος του pellet (grain) με το τετράγωνο της ταχύτητας (fps) και στην συνέχεια διαιρώντας το αποτέλεσμα με την σταθερά
450240 προκύπτει η ενέργεια σε foot per pounds (ποδόλιβρα) την οποία μπορούμε να μετατρέψουμε εύκολα σε joules.

grain*fps² / 450240 = foot per pounds

Η σταθερά 450240 προκύπτει πολλαπλασιάζοντας δύο φορές την επιτάχυνση της βαρύτητας (κατά προσέγγιση 9.8 m/s² δηλαδή 32.16 fps²)
με το 7000 (το ισοδύναμο των grains για 1 pound).

(32.16*2) * 7000 = 450240

Συνοψίζοντας αν υποθέσουμε ότι βαράμε με το αεροβόλο μας ένα pellet των 8 grain και με ταχύτητα 800 fps:

8 * 800² / 450240=11.37 foot per pounds

Μπορούμε να υπολογίσουμε ότι η ενέργεια του αεροβόλου μας είναι 11.37 ποδόλιβρες ή 15.41 Joule

Tip: Ενδιαφέρων παρουσιάζει η ταχύτητα των 671 fps! Σε αυτή την ταχύτητα όσα grain είναι το βληματάκι μας τόση θα είναι και η
ενέργεια του αεροβόλου μας...! Π.Χ αν βαρέσουμε με το αεροβόλο μας ένα pellet των 16 grain με ταχύτητα 671 fps τότε αν εφαρμόσουμε τον
τύπο πιο πάνω θα διαπιστώσουμε ότι η ενέργεια θα είναι 16 ποδόλιβρες!

Γνωρίζοντας την ενέργεια σε foot per pounds (ft*lbf), τα grain του pellet μας και την σταθερά 450240 μπορούμε να υπολογίσουμε και την
ταχύτητα:

√(ft*lbf)*450240 / grain = feet per second

Υπόψιν ότι όλο το κλάσμα βρίσκεται μέσα στην ρίζα.

Αυτά τα λίγα θα ήθελα να αναφέρω ως προς το πως μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει τις πληροφορίες που αποκομίζει απο τα διάφορα topic.
Επίσης θα ήθελα να επισημανθεί η οποιαδήποτε παράληψη η συμπληρωματική πληροφορία που θα μπορούσε να προστεθεί ώστε να γίνει ακόμα
πιο κατανοητό και ξεκάθαρο το όλο θέμα!

Αποσυνδεδεμένος Σάμιος

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #1 στις: 14 Δεκέμβριος, 2020, 22:35:54 μμ »
Οπότε σε μένα τον αρχάριο προκύπτει το ερώτημα:
Η τάδε εταιρεία λοιπόν, λέει στις προδιαγραφές του όπλου της ότι αυτό αποδίδει τόσα (Χ) ποδόλιβρα… Αυτό όμως, 1ο. δεν μας λέει την ταχύτητα εξόδου της βολίδας και 2 ο και πολύ σημαντικό, δεν αναφέρουν πουθενά με τί βάρος βολίδας έχει υπολογιστεί η απόδοση τού αεροβόλου τους, σε ποδόλιβρα…
Κάποιος να μας φωτίσει;;;
 :-\ :-\ :-\

Αποσυνδεδεμένος Mike pr

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 191
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #2 στις: 15 Δεκέμβριος, 2020, 18:11:00 μμ »
Τα ποδολιβρα ειναι πιο σοβαρος υπολογισμος δυναμης, μια και δεν αλλαζουν ιδιαιτερα απο το βαρος της βολιδας, σε αντιθεση με τα m/s που σε παραμυθιαζει με ενα παναλαφρο σφαιρακι

Αποσυνδεδεμένος Σάμιος

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #3 στις: 18 Δεκέμβριος, 2020, 19:49:35 μμ »
Ωραία! Κατανοητό! Αναρωτιέμαι όμως γιατί χρησιμοποιούμε ποδόλιβρα αντί Joules???

Αποσυνδεδεμένος Mike pr

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 191
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #4 στις: 18 Δεκέμβριος, 2020, 21:13:23 μμ »
Ωραία! Κατανοητό! Αναρωτιέμαι όμως γιατί χρησιμοποιούμε ποδόλιβρα αντί Joules???
Γιατι χιλιομετρα και οχι μιλια ?
Γιατι ποντους και οχι ιντσες ?

Αποσυνδεδεμένος hw95/0.22

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1358
  • θοδωρος
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #5 στις: 19 Δεκέμβριος, 2020, 19:27:25 μμ »
Ωραία! Κατανοητό! Αναρωτιέμαι όμως γιατί χρησιμοποιούμε ποδόλιβρα αντί Joules???
Γιατι χιλιομετρα και οχι μιλια ?
Γιατι ποντους και οχι ιντσες ?
αν οτνως ισχυε αυτο που γραφεις θα χρησημοποιουσαμε τα joule και οχι τις foot pound s :D :D :)
κατι αναλωγο συμβαινει κ με τις <<λιβρες ανν τετ ιντζα >> που συνηθως φουσκωνουμε τις ροδες απο τ αυτοκινητα μας (κανονικα θα πρεπε να τα φουσκωνουμε με μπαρ 2.1   2.3  κτλ κ οχι 30   /32 που χρησημοποιουμε εκ παραδρoμης (sic)  :D
ετσι τα βρηκαμε ετσι τα παμε !!! οπως μας βολευει πραττουμε
ο σοφος ...ρωτα!, 
   ο εξυπνος...παραδεχεται!,
ο ηλιθιος...επιμενει!!!
κ ο πονηρος...δικαιολογειται!!




.... οποιος δεν μπορει να κανει τεχνη!,
...κανει κριτικη!!

Αποσυνδεδεμένος Mike pr

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 191
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #6 στις: 19 Δεκέμβριος, 2020, 20:49:47 μμ »
Ωραία! Κατανοητό! Αναρωτιέμαι όμως γιατί χρησιμοποιούμε ποδόλιβρα αντί Joules???
Γιατι χιλιομετρα και οχι μιλια ?
Γιατι ποντους και οχι ιντσες ?
αν οτνως ισχυε αυτο που γραφεις θα χρησημοποιουσαμε τα joule και οχι τις foot pound s :D :D :)
κατι αναλωγο συμβαινει κ με τις <<λιβρες ανν τετ ιντζα >> που συνηθως φουσκωνουμε τις ροδες απο τ αυτοκινητα μας (κανονικα θα πρεπε να τα φουσκωνουμε με μπαρ 2.1   2.3  κτλ κ οχι 30   /32 που χρησημοποιουμε εκ παραδρoμης (sic)  :D
ετσι τα βρηκαμε ετσι τα παμε !!! οπως μας βολευει πραττουμε
Για να το τραβηξω λιγο ακομα στα αεροβολα ισχυει το "αγγλικο δικαιο"
οπως στα αυτοκινητα το γαλλικο (ντρισιμπιτερ, αμορτισερ, καρμπυρατερ κλπ)
PSI φουσκωνω ...

Αποσυνδεδεμένος hw95/0.22

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1358
  • θοδωρος
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #7 στις: 19 Δεκέμβριος, 2020, 21:55:24 μμ »
ετσι ειναι στα οπλα ποδια κ ποδολιβρες
αγλοσαξωνικο συστιμα (IMPERIAL )ενω τα υπολοιπα με το διεθνες (S.I.)
τα psi ειναι <<λιβρες Per Square Intsh>> η πως σ...α φραφεται και κακως τα δουλευουμε ειναι imperial
τα <<δικα >> μας ειναι τα bar (κιλα ανν τετ.εκατ.)

το ξεχειλωσαμε....
ο σοφος ...ρωτα!, 
   ο εξυπνος...παραδεχεται!,
ο ηλιθιος...επιμενει!!!
κ ο πονηρος...δικαιολογειται!!




.... οποιος δεν μπορει να κανει τεχνη!,
...κανει κριτικη!!

Αποσυνδεδεμένος Σάμιος

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #8 στις: 19 Δεκέμβριος, 2020, 22:09:17 μμ »
Καμιά φορά θαρρώ ότι είναι και θέμα ηχητικής… Έ! Αλλιώς ακούγεται το «ποδόλιβρες» κι αλλιώς το… «τζούλ» ή «τζάουλ»…
Άσε δε πού νοιώθουμε κι ένα αέρα αριστοκρατικό από τους δούκες της εμπάιρ…
Ωραία! Το εξαντλήσαμε το θέμα! Εύχομαι ΥΓΕΙΑ σε όλη την ομάδα!
Καλά Χριστούγεννα και άλλα βάσανα να μην μας βρούν… Ά και καλές βολές!
Βασίλης από το Ανατολικό Αιγαίο και την Σάμο.

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Κιο.

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 122
Απ: Τρόπος υπολογισμού δύναμης ενός αεροβόλου
« Απάντηση #9 στις: 24 Δεκέμβριος, 2020, 08:38:37 πμ »
Καμιά φορά θαρρώ ότι είναι και θέμα ηχητικής… Έ! Αλλιώς ακούγεται το «ποδόλιβρες» κι αλλιώς το… «τζούλ» ή «τζάουλ»…
Άσε δε πού νοιώθουμε κι ένα αέρα αριστοκρατικό από τους δούκες της εμπάιρ…
Ωραία! Το εξαντλήσαμε το θέμα! Εύχομαι ΥΓΕΙΑ σε όλη την ομάδα!
Καλά Χριστούγεννα και άλλα βάσανα να μην μας βρούν… Ά και καλές βολές!
Βασίλης από το Ανατολικό Αιγαίο και την Σάμο.

Καλημέρα στην πατρίδα.
Τα πόδια και κατα επέκταση τα ποδόλιμπρα τα χρησιμοποιούμε δίοτι είναι ποιο ακριβή.
Δηλαδή 1μετρο ειναι ίσο με 3.2808399
Οπότε βλέπεις οτι με τα πόδια έχουμε μεγαλύτερη ακρίβεια ;)
HW97K
Stoeger X20