Αποστολέας Θέμα: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου  (Αναγνώστηκε 371464 φορές)

Αποσυνδεδεμένος DELOS

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #285 στις: 06 Σεπτεμβρίου, 2012, 13:30:06 μμ »

            Καλησπέρα φίλε DELOS και καλώς ήρθες στο forum. Εύχομαι καλή περιήγηση στα θέματά του.

     
        Αναφέρεις κάπου στο αρχικό μήνυμά σου πώς το υποψήφιο για αγορά αεροβόλο θα χρησιμοποιηθεί σε κατοικημένη περιοχή και κάπου αλλού πώς οι αποστάσεις βολής δεν θα ξεπερνούν τα 60-70 μέτρα.  Εννοείς κάποιον οικισμό με αραιή δόμηση; (εξοχικά, χωριό κλπ)  Το λέω γιατί σε κανονική πόλη δεν υπάρχουν διαθέσιμες τέτοιες αποστάσεις χώρια που η σκοποβολή σε τέτοια περιβάλλοντα ενέχει μεγάλους κινδύνους (θέματα ασφαλείας, κίνδυνοι ατυχημάτων αλλά κυρίως νομικής φύσεως - ουσιαστικά και τυπικά η σκοποβολή εντός πόλεων απαγορεύεται).
 
       
       Στο θέμα του όπλου τώρα. Άν προέχει η απόλυτη ησυχία (πολύ χαμηλό ηχητικό ίχνος της βολής) τότε (όπως πολύ σωστά σε συμβούλεψε ο φίλος  MASTORAS) τα προσυμπιεσμένα (PCP) έχουν το προβάδισμα γιατί μπορούν να ρυθμιστούν σε διάφορα επίπεδα ισχύος και με την προσθήκη κατάλληλου εξαρτήματος γίνονται πρακτικά αθόρυβα. Εκτός της αγοράς του αεροβόλου (οι τιμές των καλών PCP είναι πιό υψηλές από αυτές των ελατηρίων) επιβαρυνόμαστε βέβαια με την αγορά όλων των απαραίτητων παρελκομένων (τρόμπα ή φιάλη, σωληνάκια και αντάπτορες γεμίσματος) αλλά το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του.
 
        Άν απορρίψουμε τα προσυμπιεσμένα και στραφούμε στα ελατηρίου έχουμε τις εξής επιλογές.
 
      - Τουφέκια χαμηλής ισχύος (με χαμηλή αρχική ταχύτητα βολίδας) που δεν παράγουν υπερβολικό θόρυβο κατά την βολή και δεν απαιτείται οπωσδήποτε η προσθήκη εξτρά αξεσουάρ για ελάττωση του ήχου. Σε διαμέτρημα 4,5 mm και με ισχύ κοντά στις 6-7 ποδόλιμπρες (ταχύτητα βολίδας 170-180 m/sec) είναι πανεύκολα στην όπλιση, ελαφριά και πολύ ξεκούραστα για συνεχείς βολές σε όλες τις θέσεις σκόπευσης με τις ώρες...  Δεν έχουν την δύναμη για μεγάλες αποστάσεις αλλά από τα 5 έως τα 30 και κάτι μέτρα "ζωγραφίζουν" στην κυριολεξία - ότι τους λείπει σε ισχύ το αντισταθμίζουν σε ακρίβεια κι ευκολία όπλισης. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι το κλασσικό HW 30S (από την ίδια εταιρεία) ή το Slavia 631.
 
      - Τουφέκια μεσαίας ή μεγάλης ισχύος (όπως το HW 95 που αναφέρθηκε αλλά και πολλά άλλα διαφορετικών βαθμίδων ποιότητας και τιμής). Ο κανόνας είναι πώς όταν ανεβαίνει η δύναμη ανεβαίνει και το επίπεδο των θορύβων κάθε είδους - μηχανικοί (από την κίνηση/εκτόνωση ελατηρίου & πιστονιού) και από την εκτόνωση του αέρα στο στόμιο της κάννης. Τα όπλα είναι βαρύτερα, πιό "ζόρικα" στην όπλιση (κουραστικά για πολύωρη χρήση) και για να "ησυχάσουν" κάπως χωρίς να ελαττώσουμε σκόπιμα την ισχύ τους (είναι "δώρον-άδωρον") πρέπει να προστεθεί το "ησυχαστήρι" και να "περιποιηθούμε" λίγο τον εσωτερικό μηχανισμό για να λειτουργεί ομαλότερα (αυτό γίνεται και με την συνεχή χρήση του όπλου, ο μηχανισμός "στρώνει" σιγά-σιγά σε σχέση με την αρχή). Σε σχέση με τα προσυμπιεσμένα θα ακούγονται περισσότερο ενώ με την "δύναμή" τους θα έχουν καλύτερη τροχιά βολής και στις μεγαλύτερες αποστάσεις.
 
      Μια άλλη επιλογή που υπάρχει αλλά δεν είναι ευρέως γνωστή ή διαδεδομένη στην πατρίδα μας είναι τα τουφέκια με ενσωματωμένη αντλία πολλαπλών συμπιέσεων. Στην αγορά δεν υπάρχουν πολλές επιλογές από τις κατασκευάστριες εταιρείες, ουσιαστικά μιλάμε για Αμερικάνικα αεροβόλα (η μεγαλύτερη αγορά τους) ή σπανιότερα κάποια Κινέζικα (αντίγραφα παλιών Ιαπωνέζικων μοντέλλων που άφησαν εποχή παλιότερα). Δεν βρίσκονται κι εύκολα, ούτε είναι πολύ φθηνά αλλά πάλι δεν αγγίζουν τις τιμές των PCP. Είναι πολύ απλές κατασκευές, λειτουργούν με "τρομπαρισιές" (εμβολισμούς) της ενσωματωμένης τρόμπας τους που μπορούν να ποικίλλουν σε αριθμό (από 2 έως 8 συνήθως), γεμίζονται με μια βολίδα κάθε φορά, δεν έχουν καθόλου κραδασμούς, είναι πολύ ελαφριά, δεν έχουν και τις καλύτερες σκανδάλες ενώ έχουν τον ίδιο θόρυβο με τα προσυμπιεσμένα - μόλις μπεί το "εξάρτημα" γίνονται το ίδιο ήσυχα με εκείνα. Απαλλασόμαστε από φιάλες, τρόμπες κλπ, ο θόρυβος εξαφανίζεται αλλά το τίμημα είναι οι "τρομπαρισιές" (έχουν κι αυτές το ρόλο τους πάντως - με 2-3 εμβολισμούς της τρόμπας έχουμε χαμηλή ταχύτητα και ρίχνουμε άνετα σε κοντινές αποστάσεις 10-15 m, άν θέλουμε περισσότερη δύναμη για μακρύτερα τις κάνουμε 5 ή 6 και η ταχύτητα της βολίδας αυξάνεται ανάλογα). Παραδείγματα τέτοιων όπλων είναι τα Αμερικάνικα Sheridan (γνωστά στους παλιότερους από την δεκαετία του 80)  - η νεότερη έκδοση (BENJAMIN SHERIDAN 397 στα 4,5 mm) είναι αυτή:

       http://www.npapadakis.gr/product.php?products_id=151

        Μια άλλη προσέγγιση στο ίδιο θέμα (τα Κινέζικα αντίγραφα που λέγαμε) είναι αυτό:

      http://www.versandhaus-schneider.de/product_info.php/cPath/40_1678_790_106/products_id/23433

    Το αναφέρω με επιφύλαξη πάντως γιατί δεν ξέρω άν μπορεί να προσαρμοστεί (ρυθμιστεί) σε κανονικές προδιαγραφές μεγαλύτερης ισχύος απ' αυτές που λέει το Γερμανικό site και αναφέρονται στα όρια ισχύος της ελεύθερης αγοράς αεροβόλων στην Γερμανία (κάτω από 7,5 Joules = 5,5 ποδόλιμπρες).

       
        Άς μην παραβλέπουμε επίσης και τον θόρυβο από το χτύπημα της βολίδας στον στόχο - άν σημαδεύουμε χάρτινους στόχους σε μεταλλική βληματοπαγίδα (ή τενεκεδάκια, κονσερβοκούτια  ή άλλα παρόμοια αντικείμενα) μπορεί μέν η βολή να μην ακούγεται (και να μην ενοχλεί) αλλά θα ακούγεται ο ήχος του στόχου.




Αγαπητέ accuracy lover,

Εκτιμώ ιδιαίτερα το χρόνο που αφιέρωσες για να γράψεις όλα αυτά. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με την σειρά:
Όντας κυνηγός και σκοπευτής(skeet) ευτυχώς, γνωρίζω την νομοθεσία. Τώρα θα σου περιγράψω τους δύο χώρους όπου κυρίως θα χρησιμοποιείται το αεροβόλο. Ο πρώτος χώρος όπου είναι η πίσω πλευρά μιας κατοικίας σε αραιοκατοικημένη περιοχή και περιφραγμένο μεγάλο οικόπεδο χωρίς οπτική επαφή από το δρόμο. Εκεί μπορούν να εκτελούνται βολές 10-15 μέτρων σε χάρτινους στόχους με ασφαλές τελείωμα της βολίδας. Το μόνο πρόβλημα μπορεί να είναι ο ήχος του όπλου.
Ο δεύτερος χώρος είναι ένα περιφραγμένο χωράφι 50 στρεμμάτων όπου ένα μέρος του είναι αποθήκη οικοδομικών υλικών. Ο χώρος προσφέρεται για αρκετά μακρινές βολές λόγω και της ύπαρξης μεγάλων και ψηλών όγκων άμμου.

Τώρα, να μιλήσουμε λίγο για τα όπλα, αλλά πριν μιλήσουμε να σου περιγράψω λίγο της δικές μου εμπειρίες που είναι και λίγο παλιές.
Στην δεκαετία του ΄70 θεωρούσαμε την FERRARI των αεροβόλων ένα μοντέλο(45άρι?) της DIANA με το οποίο έχω κάνει πάρα πολλές βολές. Όπλο αρκετά δυνατό και ευθύβολο. Εγώ τουλάχιστον αλλά και ο εξάδελφός μου που ήταν και ο κάτοχος είχαμε μεγάλη ευστοχία σε πάσης φύσεως στόχους ακόμη και σε κινητούς. Ένα δεύτερο όπλο που ανήκε σε ένα φίλο μου, δώρο ενός θείου από USA του οποίου δεν συγκράτησα ποτέ την μάρκα πρέπει να ήταν το BENJAMIN SHERIDAN 397 σε διαμέτρημα 5 mm ή κάτι αντίστοιχο τέλος πάντων. Και επειδή δεν βρίσκαμε εκείνη την εποχή 5 mm βάζαμε 5,5 mm σπρώχνοντάς τα με δύναμη με το κινητό ουραίο. Αυτό το όπλο δεν το είχαμε και σε μεγάλη υπόληψη λόγω της επισκίασης του από το DIANA. Θυμάμαι ωστόσο ότι γινόταν πολύ δυνατό όταν το τρομπάραμε πολλές φορές. Βέβαια οι τρομπαρισιές  ήταν ένα ζήτημα γιατί ήθελαν δύναμη και κούραζαν γρήγορα ενώ το DIANA ήταν πολύ πιο ξεκούραστο. Αυτός είναι και ο λόγος που απορρίπτω το BENJAMIN SHERIDAN 397. Το έζησα και το ξέρω.

Σε γενικές γραμμές προτεραιότητα στις επιλογές μου δεν είναι η δύναμη αλλά δεν θέλω και κάτι ‘’αναιμικό’’ που θα με περιορίσει στα 30 μέτρα. Μήπως το HW 50 S που έχω δει να το προτείνεις και σε άλλα μηνύματά σου θα ήταν μια συμβιβαστική λύση, δηλαδή αρκετά πιο αθόρυβο από το 95 και αρκετά καλό στα 60-70 μέτρα ή τελικά δεν θα έχω ούτε ησυχία ούτε δύναμη.

Σπύρος

Αποσυνδεδεμένος oldtimer

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1705
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #286 στις: 06 Σεπτεμβρίου, 2012, 14:44:13 μμ »
το 95αρι ειναι μαλλον η καλυτερη επιλογη !!  ;)

ειναι αρκετα σκαλια πιο πανω απο το παλιο 45αρι σε ολα (ποιοτητα, σκανδαλη, ευστοχια και δυναμη  :D)

στις διαστασεις δεν εχει μεγαλη διαφορα απο το 50αρι και ειναι πιο ευκολο στην οπλιση.
αν το κρατησεις και στα επιπεδα δυναμης που φτανει το 50αρι (περιπου 10πδλ για 4,5 και 12 για 5,5)
θα ειναι τουλαχιστον το ιδιο γλυκο και αθορυβο !!  :D :D


προσωπικα θα το επαιρνα σε 5,5  ;)
θα ειναι πιο γλυκο και πιο ησυχο απο το 4,5.

http://www.sportwaffen-schneider.de/product_info.php/cPath/40_1678_942_945_951/products_id/21959

ειναι η καλυτερη επιλογη(και οικονομικα) αν υπολογισεις οτι εχει εργοστασιακα κομμενο το σπειρωμα
και εχει και το ησυχαστηρι στην τιμη του.
θα χρειαστεις ενα ελατηριο export ή titan καθως η δυναμη θα ειναι στα 6 πδλ λογω γερμανικης νομοθεσιας.

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

Αποσυνδεδεμένος accuracy lover

  • Moderator
  • *****
  • Μηνύματα: 3021
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #287 στις: 06 Σεπτεμβρίου, 2012, 17:38:31 μμ »

           Φίλε DELOS η απάντησή σου ήταν αρκούντως κατατοπιστική κι έδειξε τον δρόμο για τη λύση του προβλήματος.

       Η αναφορά στο τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται δεν έγινε συγκεκριμένα για το άτομό σου αλλά σαν υπενθύμιση-ενημέρωση για όλους όσους τυχόν διαβάσουν το παρόν θέμα και δεν γνωρίζουν τι ισχύει (νέα μέλη, μικροί σε ηλικία αναγνώστες, άνθρωποι χωρίς προηγούμενη επαφή με τον κόσμο των όπλων)  αλλά  ξέρουν μόνο αυτά που άκουσαν σε συζητήσεις, παρέες, από συγγενείς, γνωστούς ή απλώς τα υποθέτουν (νομίζουν λανθασμένα πώς έτσι έχουν τα πράγματα ενώ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο). Θεωρώ λοιπόν σωστό και προπάντων αναγκαίο να ανακινείται από καιρού εις καιρόν το ζήτημα (ευκαιρίας δοθείσης) για να επαναλαμβάνονται κάποια πράγματα που μπορεί κάποια μέρα να βγάλουν κάποιον από εμάς από μια δύσκολη θέση. Σαν σκοπευτής πήλινου στόχου σε επίσημο Ολυμπιακό κιόλας αγώνισμα σαφώς και θα τα ξέρεις όλα αυτά και καλύτερα από μένα μάλιστα.

       Η παλιά σου εμπειρία με το Diana mod. 45 είχε μάλλον καταλυτική επίδραση στον τρόπο σκέψης σου. Το παλιό Sheridan που γνώρισες τότε (ο πρόγονος των σημερινών) ήταν όντως διαμετρήματος 5,0 mm (0.20") που απολαμβάνει μεγάλης διάδοσης στις ΗΠΑ - κάποτε τα έφερνε και το κατάστημα Sportlife (αρχές δεκαετίας του 80) και τα διαφήμιζε αλλά και διέθετε επίσης για αγορά μέσω ταχυδρομείου από τον κατάλογό του που κυκλοφορούσε στα περίπτερα. Τα σημερινά μοντέλλα βγαίνουν σε όλα σχεδόν τα διαμετρήματα (4,5 - 5,0 - 5,5 mm) αλλά με δεδομένη την εμπειρία σου με αυτό το βάζουμε στην άκρη.

       Ο φίλος oldtimer τα συνόψισε όλα στο μήνυμά του - λακωνικά, περιεκτικά και τέλεια. ;) 
    Η λύση που προτείνει είναι η καλύτερη δυνατή από πλευράς ετοιμοπαράδοτου εργοστασιακού ποιοτικού αεροβόλου ελατηρίου που να σε καλύπτει σε όσα ζητάς. Το HW 95 σε διαμέτρημα των 5,5 mm θα είναι "στο στοιχείο του" σε κάθε απόσταση βολής, θα δουλεύει πιό "ήρεμα" και "στρωτά" (ένα χαρακτηριστικό του διαμετρήματος αυτού σε όλα τα όπλα ελατηρίου) με επίπτωση και στον παραγόμενο θόρυβο, το "ησυχαστήρι" θα αναλάβει το έργο του από εκεί και πέρα (θα κάνει ότι μπορεί δεδομένων των συνθηκών), δεν θα υπάρχει η επιλογή των ανοιχτών σκοπευτικών (δεν μπαίνουν σε αυτήν την κάννη) αλλά συνολικά δεν θα υπάρχει πρόβλημα, με μια διόπτρα με ρύθμιση παράλλαξης για κοντά θα είσαι ΟΚ.
        Το πλεονέκτημα του HW 95 συγκριτικά με το HW 50S είναι η αυξημένη ισχύς που μπορεί να παράγει - ειδικά άν μας ενδιαφέρουν βολές σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Το μεγαλύτερο επίπεδο ισχύος που μπορεί να ρυθμιστεί το 50άρι δεν φτάνει αυτό του 95αριού - το δυνατό δηλαδή γίνεται πιό αδύναμο άν το θελήσουμε (έχει τις προδιαγραφές) ενώ το αντίθετο όχι. Όσον αφορά την διαφορά στον θόρυβο της βολής μεταξύ τους στις απλές εκδόσεις με κανονική κάννη δεν υπάρχει και μεγάλη διαφορά - αυτό που έχει διαφορά στον ήχο είναι το HW 30S που όμως εμπίπτει στα "αναιμικά" από πλευράς ισχύος.

          Το Γερμανικό κατάστημα διαθέτει και τα ελατήρια της ΤΙΤΑΝ που αποτελούν μία από τις καλύτερες λύσεις της αγοράς - μπορεί να αγοραστεί ταυτόχρονα οπότε θα είσαι "κομπλέ":

             http://www.versandhaus-schneider.de/product_info.php/cPath/40_91_149_297/products_id/14295




Αποσυνδεδεμένος DELOS

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #288 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 11:07:23 πμ »
Γεια σας,

Αυτό που μου είχε διαφύγει από την αρχή είναι ότι η έκδοση με το ησυχαστήρι στερείται ανοικτών σκοπευτικών, κάτι που εγώ τα θέλω γιατί για αρχή και μέχρι να εξοικειωθώ καλά με το όπλο θέλω να δουλέψω με ανοικτά σκοπευτικά και μετά να περάσω σε διόπτρα. Άλλωστε όπου να ‘ναι ο μεγάλος μου γιος θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το όπλο και θέλω να τον ξεκινήσω με ανοικτά σκοπευτικά. Αλλά και εγώ, έχω κάνει μία και μοναδική βολή με σύγχρονη διόπτρα. Παλιότερα ρίχναμε με μια πλαστική διόπτρα με πολύ μικρή μεγέθυνση που ήταν εντελώς ψεύτικη και είχε ρύθμιση μόνον στις κλίσεις.

Τελικά διαπιστώνω ότι το ησυχαστήρι μάλλον πιο πολλά προβλήματα θα δημιουργήσει παρά θα λύσει και δεδομένου του γεγονότος ότι πρόβλημα θορύβου μπορεί να υπάρχει μόνο στην αυλή και όχι στο χωράφι που είναι εκτός πόλης θα προχωρήσω στην αγορά της κανονικής έκδοσης του 95 σε 5,5 mm όπως με συμβούλεψε και ο old timer.
Εύχομαι να μην προκαλέσω επέμβαση της αντιτρομοκρατικής.

Τέλος, θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για την βοήθειά σας στην πρώτη μου επιλογή και θα επανέλθω μόλις έχω νεότερα.

Σπύρος

Αποσυνδεδεμένος oldtimer

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1705
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #289 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 11:16:25 πμ »
το 95 σε 5,5 με την κλασσικη κανη ειναι η καλυτερη επιλογη !!  ;)

στα δικα μου ελατηριου δεν χρησιμοποιω ησυχαστηρια και γιατι δεν θεωρω οτι χρειαζεται
και γιατι και εγω εκτιμω τα ανοικτα σκοπευτικα  :D

αναλογα με το ποσο καλα βλεπεις και το μεγεθος του στοχου επιτυχημενες βολες στα 45-55μ
ειναι ευκολες βολες  8)
το προς τα επανω οριο θα το βαλεις μονος σου... ;D ;D
ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

Αποσυνδεδεμένος accuracy lover

  • Moderator
  • *****
  • Μηνύματα: 3021
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #290 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 11:20:27 πμ »

         Εφ' όσον κρίνεις ότι θα χρειαστείς οπωσδήποτε τα ανοιχτά σκοπευτικά (το κατανοώ γιατί κι εγώ είμαι φανατικός "οπαδός" τους) και καταλήγεις στο "απλό" HW 95 σε 5,5 mm λάβε υπ' όψιν το εξής.
   Το στάνταρ 95άρι είναι εφοδιασμένο με το απλό μπροστινό σκοπευτικό που δεν αλλάζει ακίδες - για την καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των ανοιχτών σκοπευτικών το ακριβότερο στόχαστρο (αυτό με τις εναλλάξιμες ακίδες) είναι απαραίτητο. Μπορείς να το αγοράσεις σαν εξτρά αξεσουάρ (με επιπλέον κόστος φυσικά) ή άν διαλέξεις τις επιλογές του Γερμανικού καταστήματος να πάρεις τη έκδοση Luxus του ίδιου τουφεκιού (HW 95 Luxus)  που έχει "από τη μάνα του" το καλύτερο εμπρός σκοπευτικό με τις ακίδες και μερικές ακόμα αισθητικές & εργονομικές βελτιώσεις:

              http://www.versandhaus-schneider.de/product_info.php/cPath/40_1678_942_945_951/products_id/8942   (το όπλο "σκέτο" εφοδιασμένο με το "αδύναμο" ελατήριο)
               
              http://www.versandhaus-schneider.de/product_info.php/cPath/40_1678_943_948_954/products_id/18184  (το όπλο εφοδιασμένο με το "αδύναμο" ελατήριο αλλά σε σέτ/πακέτο μαζί με το ισχυρό ελατήριο - το Export που γράφει κάτω αριστερά στην εικόνα)

             

Αποσυνδεδεμένος diana350magnum

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2158
  • Cricket kalibrgun 5.5 (κουασιμόδος).
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #291 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 11:32:02 πμ »
Άν και είμαι πολύ φάν του 95-αριού και είναι πραγματικά ένα αξιόλογο όπλο, θα προτείνω ένα άλλο όπλο που είναι και σχετικά "επίκαιρο", μετά την παρουσίαση του φίλου npmair. Δεν είναι άλλο απο το cometa. Το οποίο έχει τεράστια γκάμα διαφόρων παραλλαγών και διαμετρημάτων. Μπορείς να διαλέξεις ακριβώς αυτό που θες και με τον αντίστοιχο "εξοπλισμό". Κοντάκι οξιάς, καρυδιάς, μαύρο, ρυθμιζόμενο ή μή. Με muzzle brake, με χειτώνιο και air striper....Είναι ποιό οικονομικό απο το 95-άρι και με περισσότερα καλούδια.

Ουδείς χειρότερος εχθρός του ευεργετηθέντος...

Προσοχή στα μοναχικά κοπρόσκυλα...!

Αποσυνδεδεμένος Christopher

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2954
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #292 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 11:38:00 πμ »
Επικαιρο το cometa,αλα οχι δοκιμασμενο.Φαν του 95. :D :D
Λατρης του καλου ελατηριου.

Αποσυνδεδεμένος DELOS

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #293 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 15:33:23 μμ »
το 95 σε 5,5 με την κλασσικη κανη ειναι η καλυτερη επιλογη !!  ;)

στα δικα μου ελατηριου δεν χρησιμοποιω ησυχαστηρια και γιατι δεν θεωρω οτι χρειαζεται
και γιατι και εγω εκτιμω τα ανοικτα σκοπευτικα  :D

αναλογα με το ποσο καλα βλεπεις και το μεγεθος του στοχου επιτυχημενες βολες στα 45-55μ
ειναι ευκολες βολες  8)
το προς τα επανω οριο θα το βαλεις μονος σου... ;D ;D

Αν εξαιρέσεις λίγη πρεσβυωπία(51 ετών γαρ) η μακρινή μου όραση προ 5ετίας υπέστη ρεκτιφιέ λόγω μυωπίας οπότε για μακριά δεν υπάρχει πρόβλημα.
Άν και είμαι πολύ φάν του 95-αριού και είναι πραγματικά ένα αξιόλογο όπλο, θα προτείνω ένα άλλο όπλο που είναι και σχετικά "επίκαιρο", μετά την παρουσίαση του φίλου npmair. Δεν είναι άλλο απο το cometa. Το οποίο έχει τεράστια γκάμα διαφόρων παραλλαγών και διαμετρημάτων. Μπορείς να διαλέξεις ακριβώς αυτό που θες και με τον αντίστοιχο "εξοπλισμό". Κοντάκι οξιάς, καρυδιάς, μαύρο, ρυθμιζόμενο ή μή. Με muzzle brake, με χειτώνιο και air striper....Είναι ποιό οικονομικό απο το 95-άρι και με περισσότερα καλούδια.



Σ’ ευχαριστώ για την προθυμία σου να βοηθήσεις στην επιλογή μου. Πρέπει να σου πω ότι όντως η COMETA έχει πολύ δελεαστικές προτάσεις αλλά θα προτιμήσω κάτι που είναι δοκιμασμένο στο χρόνο για σιγουριά. Βλέπεις, η είσοδος για μένα στον κόσμο του αεροβόλου προτιμώ να γίνει με σίγουρες και δοκιμασμένες λύσεις γιατί πιστεύω ότι οι πρώτες εμπειρίες θα είναι καθοριστικές στην μετέπειτα πορεία μου. Έτσι πρωταρχικό μου μέλημα είναι να ελαχιστοποιήσω τις όποιες πιθανότητες αρνητικών εμπειριών. Η παλιά ενασχόληση με το αεροβόλο δεν μπορεί να θεωρηθεί σήμερα γνώση, μονάχα δημιούργησε μία τάση η οποία καθορίζει τις επιλογές μου σε άλλα ζητήματα όπως τα ανέλυσα σε προηγούμενα μηνύματα μου.

Και πάλι ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος Σαββας Σ

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 704
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #294 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 18:20:40 μμ »
Επικαιρο το cometa,αλα οχι δοκιμασμενο.Φαν του 95. :D :D

Συμφωνω και εγω!
και....gamo!

Αποσυνδεδεμένος diana350magnum

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2158
  • Cricket kalibrgun 5.5 (κουασιμόδος).
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #295 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 18:24:45 μμ »
Δοκιμασμένο είναι και μάλιστα εκτενώς, απλά δεν έχει την εμπορικότητα του Weihrach. Καμιά φορά πολύ καλά προιόντα "θάβονται" κάτω απο το ίδιο τους το όνομα...
Ουδείς χειρότερος εχθρός του ευεργετηθέντος...

Προσοχή στα μοναχικά κοπρόσκυλα...!

Αποσυνδεδεμένος iraklis2010

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1459
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #296 στις: 07 Σεπτεμβρίου, 2012, 20:18:17 μμ »
Δοκιμασμένο είναι και μάλιστα εκτενώς, απλά δεν έχει την εμπορικότητα του Weihrach. Καμιά φορά πολύ καλά προιόντα "θάβονται" κάτω απο το ίδιο τους το όνομα...
Συμφωνω απολυτα.
ΑΕΤΣ ΕΠΛΑΣΤΑ ΑΣΟΝ ΘΕΟ
ΑΕΤΣ ΣΗ ΓΗΝ ΕΒΡΕΘΑ
ΚΑΜΙΑΝ ΚΙ ΠΟΥΣΜΑΝΕΨΑ
ΠΟΝΤΙΟΣ ΝΤΕ ΓΕΝΝΕΘΑ

HW  90  5,5 LAZAGLIDE BY DRAGON WALNUT BY HERCULES
DIANA 48 4,5 HANDMADE STOK IROCO BY HERCULES
SLAVIA 630 4,5  WALNUT BY HERCULES.....LAZAGLIDE AND VENOM  BY DRAGON

Αποσυνδεδεμένος DELOS

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #297 στις: 10 Σεπτεμβρίου, 2012, 13:30:58 μμ »
Γεια σας,

Κατά την περιήγησή μου στο forum διαπίστωσα ότι συστήνεται ειδικά με τα αεροβόλα ελατηρίου, ακόμη και για τα καλά, η απολίπανση του ελατηρίου και η επαναλίπανσή του.
Τα ερωτήματά μου είναι τα εξής:
1.   Πρέπει το 95άρι να το λύσω πριν το χρησιμοποιήσω;
2.   Χρειάζεται το ειδικό εργαλείο για την εξαγωγή του ελατηρίου και αν ναι, πως μπορώ να το προμηθευτώ και πόσο κοστίζει;
3.   Αν και έχω τεχνικές γνώσεις και πολλά εργαλεία, η ιδέα και μόνο να μπω στην διαδικασία να λύσω κάτι που δεν γνωρίζω με προδιαθέτει αρνητικά. Θέλω όμως και ότι πάρω να του φερθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όπως και όλα μου τα όπλα ώστε να πετύχω το μέγιστο δυνατό της απόδοσης και ακρίβειας. Άλλωστε το αεροβόλο είναι όπλο ακριβείας. Σκέφτομαι λοιπόν μήπως ‘’να ξηλωθώ’’ λίγο παραπάνω και να πάω στο 90άρι που είναι GAS RAM;

Ποια είναι η γνώμη σας;

Ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση.
Σπύρος

Αποσυνδεδεμένος iraklis2010

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1459
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #298 στις: 10 Σεπτεμβρίου, 2012, 17:02:29 μμ »
Εδω Φιλε DELOS  υπαρχουν διαφορετικες αποψεις.Αν δεν ντιζελαρει(βγαζει καπνο μετα απο καθε βολη)και δεν θελεις περισοτερη δυναμη το αφηνεις ως εχει, αν ομως μετα απο 40-60 βολες συνεχιζει να ντιζελαρει τοτε ισως χρειαστει ανοιγμα το οποιο ειναι πανευκολο και το μονο που χρειαζεται ειναι ενας σφυκτηρας μαραγκου 50-60 ποντων.
Εγω προσωπικα αν το ανοιγα θα εβαζα και ενα σετακι(ελατηριο,οδηγους καινουργιους,τσιμουχα και μια λυπανση με το καταληλο γρασο)το οποιο ειπαμε δεν ειναι απαραιτητο αν δεν εχει αγοραστει απο Γερμανια.
Το 90αρι ειναι αλλο οπλο με  τα υπερ του και τα κατα του.Ποιο βαρυ οπλο,ποιο δυσκολο στην οπληση αν ειναι ανεβασμενο σε δυναμη, ποιο δυνατο και αν θελεις να ''παιζεις'' με την δυναμη θα χρειαστεις και τρομπα αν δεν εχεις καποια φιαλη.
Στα υπερ του, λιγοτερο τρανταγμα καλιτερο locktime απεριοριστος χρονος στο να παραμηνει οπλισμενο χωρις να εχει απωλεια σε δυναμη, αυξομιωση στην δυναμη οποτε θελουμε.
Αν δεν θελεις πολλες δυναμεις απο το οπλο το 95αρι με λιγο ''χαιδεμα'' ειναι το καταληλο εργαλειο για ενχυρησεις ανοικτης καρδιας ;)
ΑΕΤΣ ΕΠΛΑΣΤΑ ΑΣΟΝ ΘΕΟ
ΑΕΤΣ ΣΗ ΓΗΝ ΕΒΡΕΘΑ
ΚΑΜΙΑΝ ΚΙ ΠΟΥΣΜΑΝΕΨΑ
ΠΟΝΤΙΟΣ ΝΤΕ ΓΕΝΝΕΘΑ

HW  90  5,5 LAZAGLIDE BY DRAGON WALNUT BY HERCULES
DIANA 48 4,5 HANDMADE STOK IROCO BY HERCULES
SLAVIA 630 4,5  WALNUT BY HERCULES.....LAZAGLIDE AND VENOM  BY DRAGON

Αποσυνδεδεμένος DELOS

  • Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
Απ: Η σωστή επιλογή του πρώτου αεροβόλου
« Απάντηση #299 στις: 10 Σεπτεμβρίου, 2012, 21:29:59 μμ »
Στα υπερ του, λιγοτερο τρανταγμα καλιτερο locktime απεριοριστος χρονος στο να παραμηνει οπλισμενο χωρις να εχει απωλεια σε δυναμη, αυξομιωση στην δυναμη οποτε θελουμε.
Καλησπέρα,

Το locktime είναι ο χρόνος που μπορεί να μείνει ένα αεροβόλο ελατηρίου οπλισμένο ή κάτι άλλο; Δυστυχώς η αναζήτηση δεν με βοήθησε.

ΥΓ
Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Σιγά – σιγά το τοπίο ξεκαθαρίζει.

Σπύρος